De praktijk is gevestigd op de begane grond naast de apotheek
Als u zich wilt inschrijven in de praktijk maken we gebruik van een inschrijfformulier of online inschrijven via deze link . We kunnen u dan inschrijven met behulp van de gegevens die u heeft ingevuld op het inschrijfformulier. Zodra we u hebben ingeschreven, versturen we een verzoek voor het versturen van uw medische gegevens naar uw vorige huisarts. Uw vorige huisarts gaat dan op ons verzoek in door te kijken of het bij hun bekend is dat u naar een andere huisarts gaat en of u toestemming heeft gegeven voor het versturen van uw gegevens. Als uw vorige huisarts uw toestemming heeft ontvangen worden uw medische gegevens verstuurd.
U kunt zich alleen als patiënt inschrijven in de praktijk wanneer u binnen de cirkel woont.
(Wilt u zich uitschrijven? Ga hier beneden naar het kopje ‘Uitschrijven al patiënt’.)
U kunt medicatie herhalen via ons portaal. U dient hier een account voor te hebben. Wanneer u nog niet geregistreerd bent kunt u dit aanvragen.
Via de homepagina kunt een recept bestellen.
Praktijkondersteuning is een functie binnen de huisartsenzorg, met als doel om bepaalde taken van de huisarts over te nemen, en de kwaliteit van zorg binnen de praktijk te verbeteren. Praktijkondersteuners/ -verpleegkundigen begeleiden o.a. patiënten met diabetes, hoge bloeddruk, hartpatiënten, longpatiënten, patienten met psychische problemen en kwetsbare ouderen.
De huisarts kan u doorverwijzen naar het spreekuur van de praktijkondersteuner/-verpleegkundige. Het kan ook voorkomen dat deze in opdracht van de huisarts zelf contact met u opneemt. Ook mag u zelf contact met de praktijkondersteuner/-verpleegkundige opnemen. U kun u via het portaal ook zelf een afspraak maken. Het spreekuur wordt zelfstandig uitgevoerd, er vindt regelmatig patiëntoverleg plaats tussen de huisarts en de praktijkondersteuners/-verpleegkundigen.
De assistentes staan altijd voor u klaar. Ze staan u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. U kunt alleen op afspraak via het portaal of telefonisch ook bij hen terecht voor de volgende medische handelingen:
Wij krijgen regelmatig het verzoek om een medische verklaring te schrijven, bijvoorbeeld voor school, reisbureau, werkgever of woningbouwvereniging. Een huisarts mag echter geen verklaring afgeven voor zijn of haar eigen patiënten.
Als patiënt kunt u zelf informatie geven aan de betreffende instantie. Neemt deze hier geen genoegen mee, dan dient de instantie zelf een onafhankelijk arts in te schakelen.
Onze praktijk hanteert met betrekking tot facturen de betalingsvoorwaarden van de Landelijke Huisartsen vereniging:
Deze betalingsvoorwaarden zijn onder nummer 281/95 gedeponeerd ter griffie van de arrondissementsrechtbank in Utrecht.
Kosten in de huisartsenzorg worden gefinancierd vanuit de basisverzekering in Nederland. Echter de kosten die het laboratorium maakt als de huisarts een aanvraag doet voor bloedprikken, echo, rontgenfoto’s en meer die gaan van uw eigen risico af. Onderstaande linken geven inzicht inde actuele kosten
https://reinierdegraaf.nl/rdgg/cache/file/374C7FE3-9F14-4F18-AD6E4903E24DC0EE.pdf
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.